reklama

Trojročné a také šikovné

Každú nedeľu ma čaká milá povinnosť - robím asistentku učiteľa v nedelnej škole v Ames, Iowa. V triede su trojročné deti a som očarená ich múdrosťou a šikovnosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Neviem, či som si to doma, na Slovensku, nikdy nevšimla alebo sa to v niečom líši. S tými deťmi sa dá normálne rozprávať (i keď sa hnevajú na moju angličtinu). Vedia napísať a prečítať svoje meno, spočítať pastelky a niektoré sú ešte šikovnejšie.

Možno si niektorí z vás povedia, že je to skoro pre tie deti, že ich predčasne zaťažujú. Je to tak? Je to pre nich záťaž?

Nemám bohaté skúsenosti s ďetmi a absolvovala som len pár prednášok z psychológie a pedagogiky. Neviem to teda odborne posúdiť. Avšak, tie deti mi neprídu, že by trpeli a vadilo im, že vedia niečo prečítať a napísať tak skoro. Smejú sa, radujú a plačú rovnako ako tie slovenské.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čím je, že tieto americké deti sú vyspelejšie (aspoň podľa mojho názoru)? Domnievam sa, že je to prístupom spoločnosti k vzdelaniu a od toho odvíjaná výchova - a naopak. Zdá sa mi, že v Amerike alebo aspoň tu v Ames, sa kladie väčší dôraz na potrebu a význam vzdelávania a to už od útleho veku. Takým malým ďeťom sa ľahšie učí a keď sa to robí správnym spôsobom, tak prečo to nevyužiť?

Poviete si, že keď už pred nástupom do školy vedia deti písať, čítať a počítať, čo bude tá pani uciteľka robiť prvý rok, dva. Ja si myslím, že na ich už nadobudnutých zručnostiach sa dá stavať. Môžu čítať rozprávky, príbehy, nejaké napísať, diskutovať o nich. Môžu sa hrat na obchod, poštu, nemocnicu, na autobus...samozrejme so správnym vedením vyučujúceho. Budú nacvičovať a preberať veci, čo ich zaujíma, čo budú potrebovat. Takto budú mať väčší prehľad a budú mať pevnejšie základy pre zložitejšie veci, čo ich čakajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedá sa to? Nechceme? Alebo som si len doma nevšimla, čo tie malé detičky už vedia?

Ešte pridám kúsok dialógu, čo mal jeden otec so svojou dcérou - mojou žiačkou.

  • Tati, kam ideme?

  • Do obchodu, Emma.

  • A čo ideme kúpiť?

  • Darček maminke k Vianociam, aby vedela, že ju ľúbime.

  • Emme vyhŕhli slzičky....A keď som ešte maminke nikdy nekúpila darček, znamená to, že maminka nevie, že ju ľubim?

Jana Tvaruzkova

Jana Tvaruzkova

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

studentka univerzity so zaujmom o kadeco Zoznam autorových rubrík:  Čo ma zaujalo v historiíPostrehy zo ŠtátovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu